גידול משמעותי בהקמת עסקים בקרב הנעזרים ב'מעוף'

    צבי טסלר No Comments on גידול משמעותי בהקמת עסקים בקרב הנעזרים ב'מעוף'

    בסקר נשאלו לקוחות מעוף האם הם הקימו עסק בעקבות הסיוע של מעוף. כ-46 אחוז השיבו כי אחרי הקורונה הם הקימו עסק בעקבות הסיוע, 13 אחוז בתכנון או בתהליכי הקמה, ועוד 8 אחוז ענו שהיה להם עסק לפני שהגיעו למעוף, אך הגיעו למעוף בכדי לשפר ביצועים וללמוד כיצד להפעיל את העסק נכון יותר

    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים במשרד הכלכלה מפרסמת היום (ראשון), כי עסקים שקיבלו שירותים ממרכזי 'מעוף' במסגרת "יוזמים עסק", מקימים כיום עסקים בשיעור של 12% יותר לעומת התקופה שלפני הקורונה, ושיעור של 24% גבוה יותר מבתקופת הקורונה.

    5,000 יזמים השתתפו בשבוע היזמות שקיימה מעוף. ביקוש גבוה נרשם להרצאות בתחומי השיווק הדיגיטלי, בעיקר יצירת סרטונים, המצביע על מגמה מתחזקת של גידול ביזמים עצמאים, שאינם מעסיקים עובדים ומבצעים שירותים, כגון שיווק, באופן עצמאי.

    כ-5,000 יזמים פונים מדי שנה לסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במטרה לקבל סיוע להקמת עסק. שיעור הקמת העסקים מתוך פניות אלו, בתקופה שלפני הקורונה, עמד על 41 אחוזים. כך עולה מסקרי שביעות רצון שמבצעת הסוכנות בקרב יזמים שקיבלו את שירותי הסיוע שלה.

    בתקופת הקורונה ירד שיעור ההקמה ל- 37 אחוז, ירידה של 9% ביחס לשיעור הקמת העסקים לפני הקורונה. שיעור הקמת העסקים אחרי הקורונה עלה ב- 12% מעל השיעור שלפני הקורונה וגידול של 24% לעומת תקופת הקורונה.

    59 אחוז מהיזמים שהקימו עסקים אחרי קבלת סיוע ממעוף ציינו שלא היו מקימים את העסק ללא הסיוע, או שביצועי העסק היו טובים פחות ללא הסיוע. שיעור זה עלה ל-60 אחוז בזמן הקורונה ול-70 אחוז לאחר הקורונה.

    הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מסייעת מדי שנה לכ-5,000 יזמים הפונים למרכזי מעוף (גופי השטח של הסוכנות לעסקים) המעוניינים להקים עסק.

    סיוע מעוף מתמקד בעזרה בבניית תוכנית עסקית והבנה במשמעויות של בניית עסק, שיפור יכולות הפעלה וניהול עסק, סיוע בהגשת בקשות למימון ועוד.

    כדי לאפשר שיפור מתמיד של שירותי מעוף עורכת הסוכנות לעסקים, באופן תדיר, סקרי שביעות רצון בקרב היזמים שקיבלו את שירותי הסיוע. הסקירה הנוכחית מתמקדת בשלוש תקופות בפעילות מעוף: התקופה שלפני משבר הקורונה, תקופת משבר הקורונה, והתקופה שאחרי משבר הקורונה.

    בסקר נשאלו לקוחות מעוף האם הם הקימו עסק בעקבות הסיוע של מעוף. כ-46 אחוז השיבו כי אחרי הקורונה הם הקימו עסק בעקבות הסיוע, 13 אחוז בתכנון או בתהליכי הקמה, ועוד 8 אחוז ענו שהיה להם עסק לפני שהגיעו למעוף, אך הגיעו למעוף בכדי לשפר ביצועים וללמוד כיצד להפעיל את העסק נכון יותר. רק 33 אחוז ענו שהם לא הקימו עסק ולא מתכננים להקים.

    ניתן לראות שבתקופת הקורונה יזמים נטו פחות להקים עסקים (רק 37 אחוז הקימו עסק בעקבות ההשתתפות), ככל הנראה בשל חשש שמשבר הקורונה אינו זמן טוב להקמת עסק. לפני הקורונה שיעור היזמים שהקימו עסקים היה 41 אחוז, נמוך יותר ממה שהיה אחרי הקורונה. כך שניתן לראות כאן תהליך של שיפור לאורך הזמן.



    0 תגובות